čtvrtek 28. listopadu 2013

Motivace?

Proč jsem se vlastně rozhodl založit tento blog? V podstatě ani nevím. Asi bych to specifikoval jako prolnutí nastálých událostí a naposto spontánního nápadu. Možná je to snaha odlišit se od většiny. Každý správný markeťák si přece píše svůj blog, cpe všude svoje jméno, svůj obličej, vymetá blogy ostatních markeťáků a čím víc zobrazení jeho jméno má, tím větší hodinovku si může říct. Fascinuje mě, že u naprosté většiny těchto markeťáků jsem nikdy neviděl žádné výsledky. Nechci je obvinit, že by je neměli, ale poslední dobou čtu stále pořád ty samé příspěvky dokola (mezi markeťáky se tomu říká recyklace obsahu), ale jakákoliv jednoduchá případovka mi prostě chybí.



Ano, klienti jsou spokojení, ale upřímně - když jsem ve svých začátcích upravil klientovi popisy a zapracoval mu do nich H nadpisy, byl taky spokojen. Nejsem SEO guru. Osobně si myslím, že SEO vůbec nerozumím. Obdivuji ty, kteří se nebojí vystoupit z řady. Nemyslím v tom negativním slova smyslu, jako Otakar Líbal nebo pánové Roud s Karbanem, ale v tom pozitivním. Rozhodli se dělat něco jinak, protože dělat vše stále stejně je už unavuje. A ono to ani nefunguje.

E-shopy jsou mi blízko. Taky jsem si myslel, že si založím e-shop a za pár týdnů ze mě bude boháč. Ze situace na trhu je mi smutno. Každý průměrný Čech má e-shop s 13 návštěvníky denně a 1 objednávkou za týden. Ty nejúspěšnějí e-shopy jsou už tak velké, že připomínají fabriky. A zákazníci? O ty se moc nestarají ... dokud kupují. Vlastně oni se o ně nestarají tak nějak vůbec ... Nakupte na Alze nebo na Mallu a budete si připadat jako jeden na seznamu. Nebudete si tak jenom připadat, vy jím totiž jste. Jste jedním z těch, kterým Alza pošle 5 newsletterů denně, jedním z těch, který se musí odhlásit z 8 newsletterů Okay, jedním z těch, co si myslí, že Mall rozumí věcem, které prodává.

Fandím lidem, kteří se pokoušejí dělat něco jinak. Fandím menším e-shopům, aby tyto giganty převálcovaly. Bude to trvat dlouhé roky, ale věřím, že jednou se tak stane. Chci dělat věci také jinak, nechci být jeden z mnoha. A proč jsem Anonymní Markeťák? Říká se, že kvalitní obsah si lidé najdou sami. Tak uvidíme, jestli lidé hledají podle kvalitního obsahu, nebo podle jména.

Žádné komentáře:

Okomentovat