Minule jsem nakousl třetí strany. Z těch třetích stran mi
byla dlouho nejsympatičtější Heureka. Nejen, že je to tuzemská společnost, ale
na český trh přinesla v podstatě novou službu. Získávala si sympatie nejen
u zákazníků, ale i u e-shopů, její služby mají opravdu hlavu a patu. Navíc v pružnosti
reakcí na některé problémy ještě stále nevykazuje známky nadnárodní korporace –
nemusíte čekat několik dní, než se dostane pomoci Vašemu problému ... alespoň ve většině případů.
V posledních týdnech ale výrazně hnula žlučí e-shopům,
které nepodporují cenové války na trhu a snaží se zlepšovat kvalitu služby.
Ačkoliv po bouři Heureka lištu urychleně stáhla a snažila se své kroky
vysvětlit, málokdo jí to uvěřil a kromě podpory cenových válek byl cítit i
jakýsi pokus o ještě větší ovládnutí trhu. Naštěstí se to nepovedlo.
Druhou skvrnou na dobré pověsti Heureky (i když můžeme to
nazvat spekulacemi či konspiracemi) je majitel, který shodou náhod koupil i
Mall.cz. Právě okolo Mallu se podle některých e-shopů dějí na Heurece zajímavé věci ... A i kdyby to pravda nebyla, je to zásah do nezávislosti Heureky a střet zájmů.
Další kaňkou na Heurece by mohlo být třeba kopírování popisků z Vašeho e-shopu. Tím, že na Heurece jste a prodáváte, totiž jí jako partnerovi poskytujete veškerý svůj obsah. Vezměte si to třeba z pohledu SEO. Prodáváte produkt, který odebíráte od velkoobchodu. Ten Vám poskytne popisek produktu, který má ovšem každý e-shop, jenž daný produkt nabízí. Chcete se tedy odlišit, abyste neměli duplicitní popisek, upravíte jej a Heureka Vám jej ukradne. Kdo v očích vyhledávače bude mít duplicitní popisek, Vy nebo Heureka?
Další kaňkou na Heurece by mohlo být třeba kopírování popisků z Vašeho e-shopu. Tím, že na Heurece jste a prodáváte, totiž jí jako partnerovi poskytujete veškerý svůj obsah. Vezměte si to třeba z pohledu SEO. Prodáváte produkt, který odebíráte od velkoobchodu. Ten Vám poskytne popisek produktu, který má ovšem každý e-shop, jenž daný produkt nabízí. Chcete se tedy odlišit, abyste neměli duplicitní popisek, upravíte jej a Heureka Vám jej ukradne. Kdo v očích vyhledávače bude mít duplicitní popisek, Vy nebo Heureka?
Dalším – podle mě kontroverzním – prvkem je Heureka Košík. Vidím zde snahu odstřihnout e-shop od zákazníka - ten nakoupí na Heurece bez toho, aniž by přišel na e-shop. Jakou hodnotu má pro kterýkoliv e-shop takový zákazník? Podle mě nulovou – z dlouhodobého hlediska určitě. Je možné, že Heureka směřuje k naprostému ovládnutí trhu, kdy zákazník při potřebě něco koupit přijde na Heureku, tam nakoupí a zboží dostane. E-shopy tak budou jen zprostředkovatelé těchto obchodů, naprosto se vytratí vztah mezi zákazníkem a e-shopem, zanikne brand e-shopu ...
Je škoda, že ač Heureka jde v očích zákazníka tím správným směrem, v očích e-shopů začíná zneužívat svého monopolu, a to paradoxně na úkor těch, kteří ji platí. Mnoho e-shopů mělo chuť z Heureky odejít, ale upřímně - jde s e-shopem uspět, aniž by byl na Heurece?
Heureka nikoho nedrží, je to dobrovolná volba tam být:) Mimochodem konspirační teorie má ještě jeden chybějící článek. Nezapomeň na Netdirect jako vývojář e-shopů, který jich má pod svým křídlem požehnaně:)
OdpovědětVymazatMall nepotřebuje informace od heureky, respektive každý e-shop tyto informace má, stačí si stáhnout sortiment report a správně s ním pracovat.
Vím, že nikoho nedrží, ale v současné době si nedovedu představit úspěšný e-shop, který by nebyl na Heurece. Nemyslím tím teď e-shopy, které se od ostatních liší (taky se o nich zmíním), ale e-shopy, které mají velkou konkurenci.
VymazatS Mallem jsem to myslel trošku jinak, ale to není podstatné. O NetDirectu samozřejmě taky vím, ale ta zmínka o střetu zájmů byla myšlena jen jako dokreslení celkového pohledu, o který mi šlo především.